PROJENİN BAŞLATILMA GEREKÇELERİ:
          Kavram öğretiminde öncelik olarak öğrenciyi belli bir zihinsel gelişmişlik seviyesine ulaştırmak, analitik düşünme becerisini geliştirip merak uyandırmak gerekmektedir. Matematik diğer alanlara göre zihinsel alana daha çok hitap ettiğinden, bilişsel faktörler önemli bir yere sahiptir. Günümüzde kullanılan bilgi öğrenme sistemlerinin bir sonucu olarak bilginin beyin tarafından hızlıca algılanması, işlenmesi geriye düşünce olarak geri verilmesinde sıkıntılar yaşanmaktadır. Bu da beynimizin geniş kapasiteli kullanılmasını, buna uygun eğitilmesini olmazsa olmaz hale getirmektedir. Bu amaçla geleneksel öğretim yöntemlerinden çıkarak, öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirerek onları sorgulayıcı ve araştırmaya sevk eden uygun bir yönetime ihtiyaç vardır. Öğrencinin analitik düşünce yapısını, hızlı öğrenme, hızlı hatırlama ve hızlı analiz etme yeteneklerini artıran; bir konuya birden çok bakış açısı ile yaklaşabilmesini öğreten zihinsel ve düşünsel bir öğretim sistemi olan resfebe zeka oyunları ile bu süreç desteklenmiş olacaktır. Bu sebeple matematiksel kavramlardan oluşan resfebe etkinliklerinin kavram öğrenimini kolaylaştırmasından dolayı hem çözüm hem de üretim aşamasında  algılama ve  öğrenme hızını artırarak, matematiksel bilgi becerileri kazandırıp olumlu tutum ve davranış sağladığı için böyle bir resfebe yarışmasına ihtiyaç duyulmuştur.
PROJENİN AMAÇLARI:
  • Mantıklı ve net düşünme alışkanlığı kazandırarak yaratıcı ve sezgisel düşünmeye sahip bireyler yetiştirmek.
  • Belirli bir kalıba girmeden serbest düşünmeyi ve tasarlamayı kolaylaştırmak
  • Bilgi ve becerileri artırmak
  • Harflere, sayılara, şekillere, renklere farklı bakış açısından bakmayı sağlamak
  • Kendini ve yeteneklerini keşfetmesine yardımcı olmak
  • Merak ve hayalgücü duygusunu yükselterek araştırma yapmaya sevk etmek
  • Matematiğin farklı şekillerde de kullanılabileceğini göstermek      
  • Daha özgür bir öğrenme ortamı sunmak      
  • Anlama hızının artması ile hızlı karar vermeyi sağlamak
  • Öğretmen ile iletişimi kolaylaştırmak
  •  Matematik resfebe zeka oyununun matematik dersi öğretim programında yer alan amaçlar  ve programın geliştirmeyi hedeflediği becerilerin kazanılmasını destekler nitelikte olması ve her öğrenme alanı için uyarlanabilir olmasından dolayı ders içinde bir öğretim metodu olarak kullanılmasını sağlamak
  • Öğrencilerin gelecek ile birlikte değişen dünyada başarılı olabilmeleri için sahip olmaları gereken 21.yüzyıl becerilerini kazandırmak, formül ve matematik işlemleri yerine mantıksal akıl yürütmenin bir parçası olan yenilikçi uygulamalara örnek oluşturmak

Yorumlar