PROJENİN BAŞLATILMA
GEREKÇELERİ:
Kavram
öğretiminde öncelik olarak öğrenciyi belli bir zihinsel gelişmişlik seviyesine
ulaştırmak, analitik düşünme becerisini geliştirip merak uyandırmak
gerekmektedir. Matematik diğer alanlara göre zihinsel alana daha çok hitap
ettiğinden, bilişsel faktörler önemli bir yere sahiptir. Günümüzde kullanılan
bilgi öğrenme sistemlerinin bir sonucu olarak bilginin beyin tarafından hızlıca
algılanması, işlenmesi geriye düşünce olarak geri verilmesinde sıkıntılar
yaşanmaktadır. Bu da beynimizin geniş kapasiteli kullanılmasını, buna uygun
eğitilmesini olmazsa olmaz hale getirmektedir. Bu amaçla geleneksel öğretim
yöntemlerinden çıkarak, öğrencilerin analitik düşünme becerilerini geliştirerek
onları sorgulayıcı ve araştırmaya sevk eden uygun bir yönetime ihtiyaç vardır.
Öğrencinin analitik düşünce yapısını, hızlı öğrenme, hızlı hatırlama ve hızlı
analiz etme yeteneklerini artıran; bir konuya birden çok bakış açısı ile
yaklaşabilmesini öğreten zihinsel ve düşünsel bir öğretim sistemi olan resfebe
zeka oyunları ile bu süreç desteklenmiş olacaktır. Bu sebeple matematiksel
kavramlardan oluşan resfebe etkinliklerinin kavram öğrenimini
kolaylaştırmasından dolayı hem çözüm hem de üretim aşamasında algılama
ve öğrenme hızını artırarak, matematiksel bilgi becerileri kazandırıp
olumlu tutum ve davranış sağladığı için böyle bir resfebe yarışmasına ihtiyaç
duyulmuştur.
PROJENİN AMAÇLARI:
- Mantıklı ve net düşünme alışkanlığı kazandırarak yaratıcı ve
sezgisel düşünmeye sahip bireyler yetiştirmek.
- Belirli bir kalıba girmeden serbest düşünmeyi ve tasarlamayı
kolaylaştırmak
- Bilgi ve becerileri artırmak
- Harflere, sayılara, şekillere, renklere farklı bakış açısından
bakmayı sağlamak
- Kendini ve yeteneklerini keşfetmesine yardımcı olmak
- Merak ve hayalgücü duygusunu yükselterek araştırma yapmaya sevk
etmek
- Matematiğin farklı şekillerde de kullanılabileceğini
göstermek
- Daha özgür bir öğrenme ortamı
sunmak
- Anlama hızının artması ile hızlı karar vermeyi sağlamak
- Öğretmen ile iletişimi kolaylaştırmak
- Matematik resfebe zeka oyununun matematik dersi öğretim
programında yer alan amaçlar ve programın geliştirmeyi hedeflediği
becerilerin kazanılmasını destekler nitelikte olması ve her öğrenme alanı
için uyarlanabilir olmasından dolayı ders içinde bir öğretim metodu olarak
kullanılmasını sağlamak
- Öğrencilerin gelecek ile birlikte değişen dünyada başarılı
olabilmeleri için sahip olmaları gereken 21.yüzyıl becerilerini
kazandırmak, formül ve matematik işlemleri yerine mantıksal akıl
yürütmenin bir parçası olan yenilikçi uygulamalara örnek oluşturmak
Yorumlar
Yorum Gönder